Wednesday, January 21

حدث في مثل هذا اليوم

لي دفتر بلون خلفية المدونة، اكتب فيه تقريبا كل شيء..... ارقام هواتف، عناوين، خواطر او حتى مجرد كلمات غير مترابطة، فقط لأشعر انني مازلت قادرة على حمل القلم، اعرف جيدا اني لا املك موهبة الكتابة ولا حتى الحكي، لكني مع ذلك احب مسك القلم ونقش الحروف -وان كانت بلا معنى، يكفي شعوري اني اخرج ما في جعبتي من تناقضات

بالفعل يشعر الانسان بالامان حين يجد من يفهمه، انا الان اشعر به، هادئة مطمئنة، ان تفريغ الكلمات على الورق بالنسبة لي فعل تأمل .......... يوغا القلم، هذا الدفتر البرتقالي هو اساس كلماتي فانا اكتب فيه اولا ثم اضعها هنا، وليس كل ما هو مكتوب فيه موضوع، فالدفتر لي وحدي والمدونة للجميع

لكني لم اسعد هكذا حين مر على تملكي للدفتر عام، اما المدونة كنت انتظر شهر يناير ان يأتي حتى اثبت لنفسي اني اخيرا استطعت الاستمرار في مدونة دون الغاءها كما كنت افعل


كل الرغي ده من الاخر عشان اقولي

شاطرة يا شيكو

وكل سنة والمدونة احلى

2 comments:

momken said...

الف الف مبروك يا شيكو
والف مبروك للست مش عارفه

الى طلعت عارفه كل حاجه

وبعدين مين قال انك معندكيش موهبه الكتابه

يعنى احنا بنستمتع بكلامك ازاى
انتى تقصدى اننا معندناش وموهبه القرايه كمان ولا ايه

اما عجايب صحيح

سيبك بقى من الصعبنيات والحجات دى
بقولك ايه

بزمتك وانا راضى زمتك
فى عيد ميلاد من غير حجات ساقعه وجاتوة وتورته وبسبوسه وبلالين وحركان
ايه هو عيد ميلاد وحده محروقه ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش مشكله مسمحك
هاتى خمسه جنيه وانا اتصرف

حلوة والله حكايه عيد الميلاد النشفه دى

متجيبى الاجنده دى يومين!!!!

فى الاخر
اتمنى لك اعوام طويله مليئه كلها بلابداع والتالق

تحياتى

Shaimaa said...

يا نهار ابيض على الضحك يا ممكن
:D
اما انا طلعت بخيلة صحيح
ولا يهمك اول ما تتم المدونة خمس سنين هعمل جمعية واشوف موضوع التورتة والجاتوة ده
وشكرا على رفع معنوياتي